سيان جرقويه اصفهان

ساخت وبلاگ
●ترکیب دارو:هر میلی لیتر حاوی 5 میلی گرم آیورمکتین و 125 میلی­ گرم کلوزانتل (به­ صورت ملح سدیم دی­ هیدرات) می­باشد.●فارماکولوژی دارو:آیورمکتین از داروهای پرمصرف و مؤثر بر روی انگل'>انگل­های داخلی و خارجی بدن دام و جزو گابا (GABA) آگونیست­ها (که یک نوع نوروترنسمیتر) مهاری می­باشند دسته بندی می گردد. این دارو بعد از تزریق و جذب، با اتصال به گیرنده­های اختصاصی خود در بدن انگل باعث افزایش نفوذ پذیری غشای سلول به یونهای کلر شده و نیز باعث تسهیل ورود این یونها به داخل سلول و تشدید پتانسیل استراحت در سلولهای عضلانی می­گردد و بدینوسیله چه در مرحله انگل بالغ و چه در مرحله لاروی انگل، تأثیر خود را گذاشته و باعث فلجی و مرگ انگل می گردد. آیورمکتین بعد از تزریق دارای جذب و انتشار مناسب در اکثر بافتهای بدن دام می باشد ولی به مایع مغزی- نخاعی (CSF) نمی تواند نفوذ نماید. متابولیسم دارو در کبد و به ­صورت اکسیداتیو انجام شده و تا 98% از طریق مدفوع و مابقی به ­وسیله فیلتراسیون کلیوی دفع می گردد. آیورمکتین بر روی ترماتودها (کرم های کبد) و سستودها (کرم های نواری) به ­­دلیل عدم وجود گابا در بدن آنها مؤثر نمی باشد.کلوزانتل داروی ضد انگل از گروه سالیسیلانیلاید (سالیل آنالاید) می­باشد که از طریق نفوذ به سلول­ها به­ خصوص میتوکندری­های سلول انگل در متابولیسم انرژی سلول انگل دخالت نموده، مانع از باند شدن زنجیره­های انتقال انرژی و فسفوریلاسیون مورد نیاز شده و بدین صورت با کاهش تولید ATP در سلول و اختلال در چرخه گلیکولیز سلولی مرگ انگل را باعث می­گردد.●موارد مصرف:این داروی داروی ضد انگل وسیع الطیف ترکیبی، با توجه به مکانیسم اثر متفاوت هر جزء فعال دارو می تواند در درمان آلودگی های ترماتودی (فلوک)، نماتودی (کرم سيان جرقويه اصفهان...
ما را در سایت سيان جرقويه اصفهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9siyane بازدید : 3 تاريخ : سه شنبه 29 خرداد 1403 ساعت: 2:29

سوپرفسفات (SSP):سوپرفسفات یکی از رایج‌ ترین انواع این کود است. این کود حاوی فسفر قابل جذب برای گیاهان می باشد و به سرعت در خاک حل می ‌شود. سوپرفسفات معمولا از فسفات طبیعی یا ترکیبات فسفاتی تولید می‌ گردد.سوپرفسفات تریپل (TSP):سوپرفسفات تریپل نیز یک نوع کود فسفر بالا است که در آن فسفر به صورت تریپل کلسیم فسفات در دسترس گیاهان قرار می‌گیرد. این کود دارای غلظت بالای فسفر است و معمولا برای خاک ‌هایی با pH بالا و قلیایی استفاده می ‌شود.سوپرفسفات دی آمونیوم (DAP):این نوع کود حاوی فسفر قابل جذب برای گیاهان و نیتروژن آمونیوم است. سوپرفسفات دی آمونیوم معمولا برای محصولاتی که به نیتروژن و فسفر نیاز دارند، مانند گندم، جو و سبزیجات، استفاده می ‌شود.فسفات روی:این نوع کود حاوی فسفر و روی است. فسفات روی یک منبع فسفر عالی برای گیاهان است و همچنین روی برای برخی فرآیندهای متابولیکی در گیاهان ضروری می باشد.فسفات طبیعی:فسفات طبیعی شامل سنگ ‌های فسفاتی مانند فسفات آپاتیت است. این نوع کود به طور طبیعی در خاک وجود دارد و می ‌توان از آن به عنوان منبعی برای تأمین نیاز فسفری گیاهان استفاده کرد.کود کامل(NPK):کود کامل حاوی عناصر نیتروژن (N)، فسفر (P) و پتاسیم (k) است. این کودها اغلب برای رشد و توسعه گیاهان در باغبانی و کشاورزی استفاده می شوند.انواع کود به رشد و توسعه صحیح گیاهان کمک می‌کنند. هر نوع کود فسفر بالا ممکن است برای شرایط و نیازهای خاصی مناسب باشد؛ لذا انتخاب نوع کود مناسب باید با توجه به نوع خاک، گیاهان مورد کاشت و شرایط محیطی صورت گیرد. + نوشته شده در  شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ساعت 11:35&nbsp توسط سيد مصطفي محمدزاده   |  سيان جرقويه اصفهان...
ما را در سایت سيان جرقويه اصفهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9siyane بازدید : 5 تاريخ : سه شنبه 22 خرداد 1403 ساعت: 14:22

جوانه زدن بذر: بلافاصله پس از کاشت بذرها، می توانید آنها را با کود مایع جلبک دریایی اسپری کنید تا به جوانه زنی کمک شود. همچنین می توانید بذرها را قبل از کاشت، یک شب در محلول رقیق شده کود جلبک دریایی خیس کنید و سپس در زمین بکارید.رشد ریشه نهال: مخلوط کردن کود جلبک دریایی در خاک نهال جوان می‌تواند منبع تغذیه برای میکروارگانیسم های مفید مورد نیاز گیاه را تأمین کند تا ترکیبات ضروری نیتروژن را سنتز کنند. این به نوبه خود، ریشه زایی جدید در طول فصل رشد را تحریک می‌کند.زمان انتقال نهال به خاک دیگر: اگر یک توده ریشه را از ظرفی به ظرف دیگر یا از یک زمین باغی به زمین دیگر منتقل کردید، روی ریشه را با کود مایع جلبک دریایی اسپری کنید. همچنین کمپوست کود جلبک دریایی را با خاک جدید مخلوط کنید تا رشد نهال جوان، تقویت شود.محلول پاشی در طی فصل رشد: کود مایع جلبک دریایی می تواند به روش محلول پاشی، مستقیماً روی برگ‌ها تأثیر بگذارد. در بیشتر گونه‌های گیاهی، تغذیه از طریق برگ، نسبت به تغذیه از طریق ریشه، موثرتر است. این روش می تواند برای گیاهان کشت شده در خاک های رسی متراکم که جذب مواد مغذی در آنها مشکل است، مناسب تر باشد. + نوشته شده در  شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ساعت 11:40&nbsp توسط سيد مصطفي محمدزاده   |  سيان جرقويه اصفهان...
ما را در سایت سيان جرقويه اصفهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9siyane بازدید : 7 تاريخ : سه شنبه 22 خرداد 1403 ساعت: 14:22

روستاي سُه از توابع بخش مرکزي شهرستان برخوار و ميمه، با مختصات جغرافيايي 51 درجه و 27 دقيقه طول شرقي و 33 درجه و 26 دقيقه عرض شمالي، در 78 کيلومتري شرق ميمه و 100 کيلومتري اصفهان واقع شده است.اين روستا در ارتفاع 2350 متري از سطح دريا قرار گرفته و آب و هواي معتدل تابستاني و سرد زمستاني دارد.روستاي سُه از جنوب شرقي به کوه فارسجار، از شمال به تپه کوپه شکار و از شرق به تپه اسپيدرد محدود مي‌شود و رودخانه فصل سُه در شمال شرقي آن جريان مي‌يابد.سابقة سکونت و استقرار انساني روستا قدمتي کهن دارد، اما آثار به جا مانده آن عمدتاً به دوره‌هاي صفوي و قاجاري مربوط است. حمام‌هاي قديمي، بقعة امام‌زاده، کاروانسرا، عمارت کلاه فرنگي و آسياب‌هاي آبي، از جمله آثار به جا مانده در اين روستا هستند.روستاي سُه، در مسير ارتباطي و تجاري دوره صفوي قرار داشته و از موقعيت ممتازي برخوردار بوده است. روستاي سُه حداقل شش قرن قدمت دارد.مردم روستاي سُه مسلمان و پيرو مذهب شيعه جعفري هستند. آنان به زبان فارسي و با لهجه محلي سخن مي‌گويند.الگوي معيشت و سکونتبراساس نتايج سرشماري سال 1375، جمعيت روستاي سُه 370 نفر بوده است که در سال 1385 به 461 نفر افزايش يافته است.زراعت، دامداري، باغداري و قالي‌بافي از مشاغل رايج در اين روستا است. گندم، جو، سيب، انگور، زردآلو، بادام، گردو، تره‌بار، گلابي و سيب‌زميني، از عمده‌ترين محصولات زراعي روستاي سُه به شمار مي‌روند.قالي‌بافي از رايج‌ترين فعاليت اقتصادي زنان است. به طوري که دارهاي قالي در اکثر کارگاه‌هاي خانگي اين روستا برپاست. نقش و طرح غالب اين قالي‌ها، معروف به طرح جوشقاني است. قالي‌هاي اين روستا در بازارهاي شهرهاي اصفهان و تهران به فروش مي‌رسد.روستاي کوهستاني سُه با بافت مسکوني سيان جرقويه اصفهان...
ما را در سایت سيان جرقويه اصفهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9siyane بازدید : 7 تاريخ : سه شنبه 22 خرداد 1403 ساعت: 14:22

چرا دانگل وای فای وصل نمی شود؟
برخی از دلایل رایج در مبحث چرا دانگل وای فای وصل نمیشه موارد زیر است:

1.اختلال و ترافیک بالای شبکه وای فای
2.منبع تغذیه
3.پراکسی
4.سیستم عامل ناهماهنگ
5.مشکلات نرم افزاری
6.فاصله زیاد
7.وجود مانع

+ نوشته شده در  چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ساعت 23:24&nbsp توسط سيد مصطفي محمدزاده   | 

سيان جرقويه اصفهان...
ما را در سایت سيان جرقويه اصفهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9siyane بازدید : 12 تاريخ : پنجشنبه 17 خرداد 1403 ساعت: 17:11

اگر حساسیت دکمه های ریموت کنترل شما کم شده و برای عملکرد نیاز به فشار زیادی دارند ریموت را باز کرده و به زیر دکمه ها مقداری لاک رسانا بزنید . مدار ریموت را نیز با تینر تمیز کنید .لاک های رسانا را میتوانید از فروشگاه های لوازم الکترونیک تهیه کنید .توجه داشته باشید که برای بازکردن ریموت هرگز از ابزارهای فلزی مانند چاقو استفاده نکنید زیرا این کار به بدنه ریموت آسیب میزند . برای بازکردن ریموت میتوانید یک کارت تلفن و یا کارت منقضی شده بانکی را در شیار ریموت قرار داده و لبه ها را با دقت از هم جدا کنید . البته ابزارهای پلاستیکی حرفه ای مناسب برای بازکردن انواع ریموت نیز در فروشگاه های الکترونیک موجود هستند. + نوشته شده در  چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ساعت 23:25&nbsp توسط سيد مصطفي محمدزاده   |  سيان جرقويه اصفهان...
ما را در سایت سيان جرقويه اصفهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9siyane بازدید : 14 تاريخ : پنجشنبه 17 خرداد 1403 ساعت: 17:11

کنس کشکنس کش ها زمانی به کار گرفته می شوند که بلبرینگ هم از داخل و هم از قسمت خارج درگیر باشد. بنابراین امکان دسترسی به هیچکدام از قسمت داخلی و خارجی بلبرینگ کش ممکن نمی باشد . بنابراین کنس کش ها دارای بازوهای ناخنی شکلی میباشند که به داخل بلبرینگ حد فاصل پوسته داخلی و خارجی(میان اجزای چرخنده) وارد شده و امکان کشش بلبرینگ فراهم میشود. + نوشته شده در  پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ساعت 19:54&nbsp توسط سيد مصطفي محمدزاده   |  سيان جرقويه اصفهان...
ما را در سایت سيان جرقويه اصفهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9siyane بازدید : 10 تاريخ : پنجشنبه 17 خرداد 1403 ساعت: 17:11

دیباچهفلسفه فردریش نیچه عمیقاً با فلسفه شناختی درهم آمیخته است، به‌ویژه از دریچه‌ی مفهومی که او به دیدگاه‌گرایی دارد. دیدگاه‌گرایی نیچه نشان می‌دهد که همه دانش‌ها منوط به دیدگاه‌های افراد است که توسط تجربیات، انگیزه‌ها و زمینه‌های فرهنگی منحصربه‌فرد آنها شکل می‌گیرد. این دیدگاه مفهوم حقیقت عینی را به چالش می‌کشد و در عوض پیشنهاد می‌کند که حقایق همیشه جزئی و مشروط به عوامل مختلف هستند.درگیری نیچه با فلسفه شناختی به نقد او از متافیزیک سنتی و تأکید او بر ماهیت مجسم شناخت نیز گسترش می‌یابد. او دوگانه‌گرایی را به‌نفع دیدگاه مونیستی رد می‌کند؛ جایی که ذهن و بدن، به‌عنوان یکی دیده می‌شوند و آگاهی به‌عنوان برخاسته از فرآیندهای فیزیولوژیکی درک می‌شود. ایده‌های او مقدمه بحث‌های معاصر در علوم شناختی، به‌ویژه آن‌هایی که در مورد شناخت تجسم‌یافته و ماهیت پویای فعالیت عصبی هستند.علاوه‌براین، اندیشه‌ی نیچه در مورد شناخت، به پروژه فلسفی بزرگتر او برای غلبه بر نیهیلیسم مرتبط است. او باور داشت که ارزش‌گذاری مجدد دانش انسان، برای پرداختن به گرایش‌های نیهیلیستی اروپای پس از مسیحیت ضروری است. بدبینی او نسبت به اراده بی‌قید و شرط به حقیقت، او را به کشف مدل‌های جایگزین شناختی سوق داد که هدفشان حقیقت به معنای سنتی نیست.به‌طورخلاصه، فلسفه شناختی جایگاه قابل‌توجهی در اندیشه نیچه دارد، زیرا زیربنای نقد او از معرفت‌شناسی سنتی، درک او از ماهیت انسان، و پروژه فلسفی او برای ارزیابی مجدد و غلبه بر نیهیلیسم است. کمک‌های نیچه به فلسفه شناختی همچنان مورد توجه فیلسوفان و دانشمندان شناختی معاصر است و جایگزینی غنی برای دیدگاه‌های مدرن در مورد ذهن و دانش ارائه می‌دهد.پروژه فلسفی نیچه و شناختآثار نیچه اغلب با نقد سيان جرقويه اصفهان...
ما را در سایت سيان جرقويه اصفهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9siyane بازدید : 46 تاريخ : يکشنبه 6 خرداد 1403 ساعت: 13:30

سلاح هسته‌ای تاکتیکیچه چیزی یک سلاح هسته‌ای را «تاکتیکی» می‌کند؟ در حالی که هیچ تعریف جهانی وجود ندارد، سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی اغلب براساس اندازه و برد آن‌ها یا استفاده از آن‌ها برای اهداف محدود تعریف می‌شوند. هیچ اندازه توافق شده‌ای وجود ندارد که مشخصه سلاح‌های تاکتیکی باشد، اما آن‌ها معمولا بسیار بزرگ‌تر از بمب‌های معمولی هستند و باعث ریزش رادیواکتیو و سایر اثرات مرگ‌بار فراتر از خود انفجار می‌شوند. آن‌ها اغلب به عنوان «سلاح‌های غیراستراتژیک» نامیده می‌شوند، برخلاف تسلیحات استراتژیک، که ارتش آمریکا آن‌ها را برای هدف قرار دادن «ظرفیت جنگ‌آفرینی و اراده دشمن برای جنگ»، از جمله سیستم‌های تولید، زیرساخت‌ها، حمل‌ونقل و ارتباطات و اهداف دیگر تعریف می‌کند. در مقابل، سلاح‌های تاکتیکی برای دستیابی به اهداف نظامی محدودتر و فوری‌تر طراحی شده‌اند که در یک نبرد پیروز می‌شوند؛ آن‌ها را می‌توان بر روی موشک‌ها، بمب‌ها یا حتی گلوله‌های توپخانه‌ای که برد نسبتا کوتاهی دارند، بسیار کمتر از موشک‌های بالستیک قاره‌پیما که برای سفر هزاران کیلومتر و هدف قرار دادن اهداف در سراسر اقیانوس‌ها طراحی شده‌اند، نصب کرد. facebookShare on Facebook TwitterTweet FollowFollow us + نوشته شده در  پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ساعت 10:55&nbsp توسط سيد مصطفي محمدزاده   |  سيان جرقويه اصفهان...
ما را در سایت سيان جرقويه اصفهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9siyane بازدید : 16 تاريخ : يکشنبه 6 خرداد 1403 ساعت: 13:30

در پرداخت‌های ساختاری ادبیات جهان از شعر و غزل و حماسه و داستان‌های دراز و کوتاه یا بلند و میانه، اسطوره‌سازی‌ها، قهرمان‌پروری‌ها و‌ شخصیت‌سازی‌ها کم‌تر می‌یابیم که سراینده‌گان یا آفریننده‌‌گان آن‌ها دور و بر غم‌ها و غصه‌ها پرسه زده باشند. با آن که این ادبیات به طور کل هم شاد نه بوده اند، مگر درصدی حزن‌انگیزی در آن‌ها بسیار اندک بوده که ناشی از بدعت‌های روان زمانه‌ها باشند، جدا از دوران جنگ‌های‌ صلیبی یا کشور گشایی‌ها و یا هم ماننده‌سازی‌های گذرگاهی، دگر کم‌تر دیده شده که گذشته‌گان آفرینش‌های فرهنگی در آثار شان نمودار‌های اندوه‌مندی داشته باشند. مواردی که در ادبیات ام‌روز جهان به ویژه حوزه‌ی بزرگ و ریشه دار تمدنی پارسی ‌و کشور ما بیش‌تر سراغ می‌شوند. با آن که پیمودن راه‌های رسیدن به یک جامعه‌‌ی فرهنگی ارزش‌مندهایی داشته اند. مگر ما هرگز نه‌توانستیم فردوسی و شاه‌نامه‌ی ثانی داشته باشیم، یا داستان‌نگاری سمک عیار را داشته باشیم یا آفرینش داستان‌های هزار و یک‌شب و یوسف و زلیخا را داشته باشیم یا هم‌مانند فال حافظ دفترچه‌ی مورد قبول جهانی داشته باشیم. یا مولانا گونه نمادهای آفرینش داشته باشیم. همین‌گونه در ادبیات غرب هم پیش‌رویی‌هایی صورت نه گرفته اند که بتوانند پا در جای پای ویکتور‌هوگو بگذارند و یا ماکسیم‌گورکی‌سان آفرینش‌گر و کنش‌گر باشند یا کنفوسیوس چین تکرار شوند و یا هم مباحث فلسفی اوپانیشادها و حماسه‌های سروده‌ شده‌ی وداها، که دربرگیرنده‌ی ریگ‌ودا= نیایش خدایان به ویژه برهما، سَم‌َ ودا= سروده های آداب مذهبی، یا جوردا=تکرار دعاها،‌اَترودا= طلسم و سحر و جادو و برخی اوراد و اذکار و رامایانا و مهابهاراتای هند زنده شوند. به همین روال بیش‌ترین کشور‌ها نه‌توانستند در جای‌گاه‌های پی سيان جرقويه اصفهان...
ما را در سایت سيان جرقويه اصفهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9siyane بازدید : 42 تاريخ : يکشنبه 6 خرداد 1403 ساعت: 13:30